Rocksolid Light

It usually takes more than three weeks to prepare a good impromptu speech. -- Mark Twain

interests / soc.culture.polish / Z bratnią pomocą Związku Radzieckiego budowaliśmy Polskę, co z tego zostało po 70 latach?

SubjectAuthor
* Z bratnią pomocą Związku Radzieckiego budowaliśmy Polskę, co z tego zostało po 7Nostradamus
+* Re: Z bratnią pomocą Związku Radzieckiego budowaliśmy Polskę, co z tego zostało RussetBulba
> [...]
`- Re: Z bratnią pomocą Związku Radzieckiego budowaliśmy Polskę, co z tego zostało andal

Pages:12
Z bratnią pomocą Związku Radzieckiego budowaliśmy Polskę, co z tego zostało po 70 latach?

<v0ao9v$6uhl$7@paganini.bofh.team>

  copy mid

https://news.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=84438&group=soc.culture.polish#84438

From: nostrada...@gmail.com (Nostradamus)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Z_bratnią_pomocą_Związku_Radzieckiego_budo
waliśmy_Polskę,_co_z_tego_zostało_po_70_latach
?
Date: Wed, 24 Apr 2024 12:52:47 +0200
 by: Nostradamus - Wed, 24 Apr 2024 10:52 UTC

Dokąd zaszliśmy po 70 latach? Gdzie jest Nowa Huta i maszyny ze Związku
Radzieckiego?

https://www.youtube.com/watch?v=IPaZqIIsdNQ

Re: Z bratnią pomocą Związku Radzieckiego budowaliśmy Polskę, co z tego zostało po 70 latach?

<538816b336da29460b180b14cf6c4a4e@www.novabbs.com>

  copy mid

https://news.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=84441&group=soc.culture.polish#84441

Date: Wed, 24 Apr 2024 12:28:39 +0000
Subject: Re: Z bratnią pomocą Związku Radzieckiego bud
From: cyrylmet...@gmail.com (RussetBulba)
Newsgroups: soc.culture.polish
 by: RussetBulba - Wed, 24 Apr 2024 12:28 UTC

Budowalismy, budowalismy a im bardziej budowalismy, tym bylo trudniej. Bo jak mi w 1980 roku tlumaczono na jakims kursie w Zjednoczeniu, budujemy jednak byle jak i za plecami rozwala sie nam szybciej niz budujemy z przodu. No i budujemy rzeczy niepotrzebne. Do takiej madrosci juz wowczas doszli iz ten nasz sowiecki socjalizm to spoldzielnia Daremny Trud. Po mlodosci spedzonej w PRLu moge sie wciaz uwazac za specjaliste od lania stali na wieloletnich wieczorowych kursach Dziennika Telewizyjnego. Tam lano stal co wieczor z tonami wody. A Nowa Huta, coz przestarzala technologia jak i urzadzenia dobre na zlom lecz do niczego innego plus dewastacja srodowiska. Tyle z tego zostalo.

Re: Z bratnią pomocą Związku Radzieckiego budowaliśmy Polskę, co z tego zostało po 70 latach?

<f7dd93cef0920ce7231aab4e32aa4053@www.novabbs.com>

  copy mid

https://news.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=84442&group=soc.culture.polish#84442

Date: Wed, 24 Apr 2024 13:44:55 +0000
From: manta1...@gmail.com (darius)
Newsgroups: soc.culture.polish
 by: darius - Wed, 24 Apr 2024 13:44 UTC

Nowa Huta to nie była żadna przestarzała technologia, bo takich hut na świecie było kilkaset
i wszystkie opierały się na wytapianiu stali z rudy stalowej.

Piece były opalane koksem i takie huty zbudoano w Europie Zachodniej, Hameryce, Azji i Afryce
i otrzymywana stal była wysokiej jakości, bez domieszek, bo pochodziła wyłącznie z rudy stalowej.

Ale potem przyszło nowe, czyli stal konwektorowa, która wytapiana w piecach łukowych, bez użycia koksu
i zaczęto topić złom i to złom mieszany, np. karoserie samochodowe, zawierające cynk, miedź i 10 innych metali
i każdy może sam zobaczyć na złomie, że do kontenerów trafiają zgniecone samochody, z szybami, felgami, naet gumami, tapicerką plastikową, fotelami i to szystko trafia do hiuty do spalenia i stopienia,
ale ilośc zanieczyszczeń róznymi metalami, z2iązkami chemicznymi, jest bardzo duża i to jest wadliwa stal, o obniżonych parametrach, nie nadająca się na konstrukcje mostów, bo ma obniżoną wytrzymałość.

Jeździłem w czasie praktyk do Huty Katowice i wchodziliśmy na galerię, tam gdzie pracowali wytapiacze stali.

Ale to była stal najwyższej jakości, bez domieszek innych metali, bez zanieczyszczeń ceramicznych, nadająca się do budowy mostów, wież, statków, wytrzymała dla budownictwa.

Ale jej już nie ma , bo jest stal wytapiana ze złomu, czyli ta zanieczyszczona, o obniżonych parametrach wytrzymałościowych, a nie wytapiana z rudy żelaza.

Jak się nie zna, to niech nie ględzi jak opętany.

Takie same huty stali jak Huta w Krakowie, Katowice,
zostały zbudowane Hameryce, UK, Francji, Mimcach
bo produkowały stal najwyższej jakości

Ale dzisiaj koks jest bardzo drogi, ruda stali droga
i dlatego produkuje się stal ze złomu,
tą zanieczyszczoną, spalając i topiąc miliony samochodów z plastikoą tapicerką, fotelami, szybami, dywanikami
i dlatego miliony umierają na raka, bo wdychają te syfy emitowane w powietrze.

Re: Z bratnią pomocą Związku Radzieckiego budowaliśmy Polskę, co z tego zostało po 70 latach?

<v0b5pt$7vel$4@paganini.bofh.team>

  copy mid

https://news.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=84448&group=soc.culture.polish#84448

From: nostrada...@gmail.com (Nostradamus)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Re:_Z_bratnią_pomocą_Związku_Radzieckieg
Date: Wed, 24 Apr 2024 16:43:09 +0200
 by: Nostradamus - Wed, 24 Apr 2024 14:43 UTC

W dniu 24.04.2024 o 14:28, RussetBulba pisze:
> [...]
> Huta, coz przestarzala technologia jak i urzadzenia dobre na zlom lecz
> do niczego innego plus dewastacja srodowiska. Tyle z tego zostalo.

I jak już tą Polskę z inicjatywy USA sprzedano i rozkradziono za
przysłowiową złotówkę, to co takiego nowego po 1989 roku Polacy
wybudowali. Jak Radmora, Łucznik, huty, kopalnie, stocznie, zakłady
ceramiczne, cukrownie, rzeźnie itd. wyprzedali, to co takiego potem
wybudowali? Dlaczego wyprzedali, zniszczyli, a nie modernizowali, rozwijali?

Acha, mamy teraz wprowadzać Zielony Ład...

Re: Z bratnią pomocą Związku Radzieckiego budowaliśmy Polskę, co z tego zostało po 70 latach?

<184d8b9c05f354b14c15cfa0b797766b@www.novabbs.com>

  copy mid

https://news.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=84449&group=soc.culture.polish#84449

Date: Wed, 24 Apr 2024 15:09:33 +0000
From: manta1...@gmail.com (darius)
Newsgroups: soc.culture.polish
 by: darius - Wed, 24 Apr 2024 15:09 UTC

Polska ma status kraju rolniczego w Factbook SiAjEj

i do takiego statusu Polskę doprowadzono

Celem jest zniszczenie Polski, zdegradowanie, zdegradowanie szkolnictwa, opieki medycznej, przemysłu
depopulacja, 3-krotny wzrost kosztów życia, aby zbudować system kastowy z 30 milionami niewolników,
a tuż za drzwiami czai się 3WS,
a wtedy nie tylko Polska, ale cała Europka zniknie z mapy świata, bo się wyludni promieniotwórczo.

Japońcyki zaczęli napromieniowywać Kalifornie w odwecie za awarię wadliwej elektrowni GE i za Hiroshimę, Nagasaki i porażkę w 2WS, zrzucając miliony litrów promieniotwórczych odpadów do morza, aby prąd morski je zanosił do wybrzeży Kalifornii

Nie można być emigracyjnym frustratem

Dzisiaj krach na całym świecie, poza Chinami

Elon Musk prawie zbankrutował bo Tesle drogie, przestarzałe, prąd drogi,
\Cybertrucki wycofane bo wadliwe,
ale Elon reprezentuje i firmuje Hamerykę i jej przemysł
i jak on zbankrutuje, to zbankrutuje Hameryka

Bo Chińczyk produkuje elektryki 3 razy taniej, po 10.000 $
i Elon nigdy Hińczyka nie pokona

Mówiłem Elonowi, aby unikał depresji, bo będzie dobrze i jest odbicie Tesli o 25%
a nie bankructwo, bo był spadek -50% od początku roku

Ale to niczego nie zmienia, bo Tesle są bardzo drogie i już przestarzałe
a konkurencja z Chin przejmie cały świat,
tak jak Chiny przejęły cały rynek paneli solarnych
i komisarz łunijny
monopolizoał rynek europejski i wproadził cła antydumpingowe, aby ratować mimieckie fabryki, ale one szybko zbankrutowały, bo produkowały drogie i przestarzałe solary

I teraz cały świat ma tanie solary z Chin po 0,30$ za 1 Wat

Za 5 lat wszyscy będziemy jeździli chińskimi elektrykami za 10.000 $
a używanymi za 5000 $

Bo dobre bo chińskie ;)

Re: Z bratnią pomocą Związku Radzieckiego budowaliśmy Polskę, co z tego zostało po 70 latach?

<v0b8a6$2cjo9$1@dont-email.me>

  copy mid

https://news.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=84451&group=soc.culture.polish#84451

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Re: Z bratnią pomocą Związku Radzieckiego
Date: Wed, 24 Apr 2024 15:25:58 -0000 (UTC)
 by: andal - Wed, 24 Apr 2024 15:25 UTC

On Wed, 24 Apr 2024 12:52:47 +0200, Nostradamus wrote:

> Dokąd zaszliśmy po 70 latach? Gdzie jest Nowa Huta i maszyny ze Związku
> Radzieckiego?
>
> https://www.youtube.com/watch?v=IPaZqIIsdNQ

ruskie zabraly ze soba

--
Painters, electricians, comedians, journalists, rule the world.

Re: Z bratnią pomocą Związku Radzieckiego budowaliśmy Polskę, co z tego zostało po 70 latach?

<v0b8pr$2cjo9$2@dont-email.me>

  copy mid

https://news.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=84452&group=soc.culture.polish#84452

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 24 Apr 2024 15:34:19 -0000 (UTC)
 by: andal - Wed, 24 Apr 2024 15:34 UTC

On Wed, 24 Apr 2024 16:43:09 +0200, Nostradamus wrote:

> [...]
> wybudowali? Dlaczego wyprzedali, zniszczyli, a nie modernizowali,
> rozwijali?
>
> Acha, mamy teraz wprowadzać Zielony Ład...

sprzedano z inicjatywy komuchow ktorzy uwlaszczajac sie spolecznym mieniem
mianowali sie kapitalistami

to jest tak samo jak ty dawniej kradles mieso

--
Painters, electricians, comedians, journalists, rule the world.

Re: Z bratnią pomocą Związku Radzieckiego budowaliśmy Polskę, co z tego zostało po 70 latach?

<e12b94b09357c3757923dae1c022a438@www.novabbs.com>

  copy mid

https://news.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=84453&group=soc.culture.polish#84453

From: cyrylmet...@gmail.com (RussetBulba)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 24 Apr 2024 15:30:36 +0000
 by: RussetBulba - Wed, 24 Apr 2024 15:30 UTC

Moze i szkoda, bo pan boukun i drugi chetny mogliby tam teraz pracowac. A tak stracili ta zyciowa szanse. Przy swojej wydajnosci ta dla Nowej Huty byla kilkakrotnie nizsza niz obecne swiatowe standarty nie mowiac o innych kosztach. A wiec tak czy owak te pierwsze radzieckie urzadzenia by poszly na zlom ale nie bylo juz pieniedzy aby je na nowoczejsniejsze wymieniac. Tak jak nie bylo juz wiecej papieru toaletowego aby go upychac w pasztetowa i cud socjalistyczny ulegl zlikwidowaniu a sztandar partii uroczyscie lecz bez placzu wyprowadzono. Teraz dopiero odezwaly sie sentymenty starzejacego sie pana boukuna lecz juz za pozno aby to zmienic.

Re: Z bratnią pomocą Związku Radzieckiego budowaliśmy Polskę, co z tego zostało po 70 latach?

<v0b910$2cjo9$3@dont-email.me>

  copy mid

https://news.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=84454&group=soc.culture.polish#84454

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 24 Apr 2024 15:38:09 -0000 (UTC)
 by: andal - Wed, 24 Apr 2024 15:38 UTC

On Wed, 24 Apr 2024 15:09:33 +0000, darius wrote:

> Za 5 lat wszyscy będziemy jeździli chińskimi elektrykami za 10.000 $
> a używanymi za 5000 $
>
> Bo dobre bo chińskie

nie truj! nie wszyscy przeprowadza sie do chin

a ty jak bedziesz tam jechal to zabierz ze soba boukuna

--
Painters, electricians, comedians, journalists, rule the world.

Re: Z bratnią pomocą Związku Radzieckiego budowaliśmy Polskę, co z tego zostało po 70 latach?

<v0b9jg$2cjo9$5@dont-email.me>

  copy mid

https://news.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=84457&group=soc.culture.polish#84457

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Wed, 24 Apr 2024 15:48:01 -0000 (UTC)
 by: andal - Wed, 24 Apr 2024 15:48 UTC

On Wed, 24 Apr 2024 15:30:36 +0000, RussetBulba wrote:

> [...]
> partii uroczyscie lecz bez placzu wyprowadzono. Teraz dopiero odezwaly
> sie sentymenty starzejacego sie pana boukuna lecz juz za pozno aby to

boukunmoze pojechac do chin, tam potrzebuja ludzi do propagandy czerwonej

--
Painters, electricians, comedians, journalists, rule the world.

Re: Z bratnią pomocą Związku Radzieckiego budowaliśmy Polskę, co z tego zostało po 70 latach?

<v0e72e$351ar$1@dont-email.me>

  copy mid

https://news.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=84481&group=soc.culture.polish#84481

From: gaska.al...@gmail.com (alojzy nieborak)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Thu, 25 Apr 2024 20:23:14 +0200
 by: alojzy nieborak - Thu, 25 Apr 2024 18:23 UTC

W dniu 2024-04-24 o 14:28, RussetBulba pisze:
> No i budujemy rzeczy niepotrzebne. Do takiej madrosci juz wowczas doszli
> iz ten nasz sowiecki socjalizm to spoldzielnia Daremny Trud.

Coś tam jednak zbudowali.
Nie bez powodu zachodek rzucił się aby wykupić co lepsze w PL.

Re: Z bratnią pomocą Związku Radzieckiego budowaliśmy Polskę, co z tego zostało po 70 latach?

<8098a8c3b0e09ff7e528e7dba4b4a36c@www.novabbs.com>

  copy mid

https://news.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=84483&group=soc.culture.polish#84483

Date: Thu, 25 Apr 2024 19:07:19 +0000
From: manta1...@gmail.com (darius)
Newsgroups: soc.culture.polish
 by: darius - Thu, 25 Apr 2024 19:07 UTC

W Polsce zbudowano 3000 zakładów przemysłowych
a dzisiaj nie ma nawet 300

Przemysł lniarski, od uprawy lnu, po tkalnie, po produkcję konfekcji ze lnu, marynarki, spodnie, koszule, obrusy, zasłony ..

zlikwidowany w 100%

Przemysł szklarski
od hut szkła, po produkcje kryształów, ceramiki wypalanej, ozdobnej -
zlikwidowany w 100%

Przemysł samochodowy: samochody osobowe, samochody cięzarowe, furgonetki, autobusy
- zlikwidowany w 100%

I tak można wymieniać cały rok.

Przemysł cementowy: zlikwidowany

Chińczyk udowodnił, że każda mała fabryka, zakład produkcyjny podlega innowacjom
i zaczyna produkoać innoacyjne produkty na cały świat.

Ale musi być doinwestowany, a nie zniszczony, zlikwidowany, bo kadry, inżynieroie, technicy z praktyką, nie rosną w lesie.

Status Polski z kraju przemysłowego, z przemysłem cięzkim, lekkim, precyzyjnym (obrabiarki sterowane numerycznie)

zmienił się na status Bangladeshu, bez obrazy tego ostatniego

z milionami bezrobotnych niewolników, którzy musieli wybrać emigracje, aby nie umrzeć, wraz z rodzinami z głodu

Budownictwo mieszkalne przemysłowe, czyli wielka płyta, to była wielka innowacja i wybudowano 5 milionów mieszkań w blokach (zlikwidowane)

Przemysł chemiczny : zlikwidowany

Przemysł cementowy: zlikwidowany

Stocznie: zlikwidoane

Przemysł elektroniczny: 100 zakladów produkcyjnych: zlikwidowany w 100%

I tak można się dopisywać codziennie, aż do konca roku

100 nowych szkół tysiąclatek, wyburzonych, albo przerobionych na magazyny, markety

Re: Z bratnią pomocą Związku Radzieckiego budowaliśmy Polskę, co z tego zostało po 70 latach?

<v0eg6m$j4fu$2@paganini.bofh.team>

  copy mid

https://news.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=84486&group=soc.culture.polish#84486

From: nostrada...@gmail.com (Nostradamus)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Thu, 25 Apr 2024 22:59:02 +0200
 by: Nostradamus - Thu, 25 Apr 2024 20:59 UTC

W dniu 24.04.2024 o 17:30, RussetBulba pisze:
> [...]
> A tak stracili ta zyciowa szanse. Przy swojej wydajnosci ta dla Nowej
> Huty byla kilkakrotnie nizsza niz obecne swiatowe standarty nie mowiac o

Z tego co dziadek piszesz, to wychodzi NA TO, że Polacy się do niczego
innowacyjnego nie nadają. Sami nie potrafią od wieków nic stworzyć i
dlatego pojechałeś na garnuszek do wuja SAMa, a u nas zlikwidowano
przemysł i sprowadzono zagraniczne montownie licząc NA TO, że będą nas
utrzymywać przez kolejne wieki, a wuj SAM będzie nas bronił, jak ruski
nie wytrzyma dłużej tego plucia w twarz przez polaczków, szczególnie
tych zza oceanu.

Re: Z bratnią pomocą Związku Radzieckiego budowaliśmy Polskę, co z tego zostało po 70 latach?

<v0emfp$jed2$2@paganini.bofh.team>

  copy mid

https://news.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=84488&group=soc.culture.polish#84488

From: and...@andal.org (andal)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Thu, 25 Apr 2024 22:46:17 -0000 (UTC)
 by: andal - Thu, 25 Apr 2024 22:46 UTC

On Thu, 25 Apr 2024 19:07:19 +0000, darius wrote:

> Budownictwo mieszkalne przemysłowe, czyli wielka płyta, to była wielka
> innowacja i wybudowano 5 milionów mieszkań w blokach (zlikwidowane)

szajs

Re: Z bratnią pomocą Związku Radzieckiego budowaliśmy Polskę, co z tego zostało po 70 latach?

<101d56ae70fc7fd8dc607e56fd1ea385@www.novabbs.com>

  copy mid

https://news.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=84489&group=soc.culture.polish#84489

Date: Thu, 25 Apr 2024 23:20:05 +0000
From: manta1...@gmail.com (darius)
Newsgroups: soc.culture.polish
 by: darius - Thu, 25 Apr 2024 23:20 UTC

sam jesteś szajs

"w doopie był i goowno widział"

to była bardzo nowoczesna mimiecka technologia, wdrożona do przemysłowej produkcji
i budowy 5 milionów mieszkań

a każde osiedle jest dzisiaj warte miliard

Developerzy za zbudowanie tylu bloków by skasowali 900 mld $

A budowanie z wielkiej płyty było błyskawiczne
i te bloki stoją i mogą stac jeszcze 100 lat
bo to była mimiecka technologia
a nie żadna japonska

Ale wtedy Polska miała własne cementownie
i mogła produkować płyty systemu W-60

.././

Wielka płyta w Europie Zachodniej

Po raz pierwszy wielką płytę zastosowano w Holandii podczas budowy osiedla Betondorp[w innych językach] na przedmieściach Amsterdamu w latach 1923–1925[5], a nieco później w dwukondygnacyjnych budynkach na osiedlu Splanemanna w Berlinie-Lichtenbergu w 1923 r. Studia na temat elementów całościennych prowadził w latach 20. Walter Gropius. Znaczny wpływ na rozwój wielkiej płyty miały również propagowane przez francuskiego architekta Le Corbusiera idee „domu jako maszyny do mieszkania” – jednostki mieszkaniowej, czyli bloku mieszkalnego (fr. Unité d’habitation, realizacja w Marsylii w 1952 r.) z loggiami jako wiszącymi ogrodami we wszystkich pokojach mieszkalnych oraz z publicznym ogrodem na dachu płaskim, kierującej się proporcjami wyznaczonymi przez stojącą postać ludzką (183 cm) i tę samą postać z podniesioną ręką (226 cm). Wszystkie wymiary mieszkania i domu zwane systemem „Modulor”[6] były wypadkową tych wartości, jednakże uznano je za kontrowersyjne i zostały skorygowane już w trzecim bloku mieszkalnym tego architekta, w Berlinie, gdzie zwiększono te wymiary[7].

Pierwsze większe konstrukcje z betonowej wielkiej płyty powstały w końcu lat 30. we Francji (w 1934 roku powstało osiedle bloków mieszkalnych z prefabrykatów żelbetowych w Drancy), Szwecji i Finlandii, stały się ponadto dość powszechne w Niemczech. Już w połowie lat 70. ostatecznie zrezygnowano w Europie Zachodniej z technologii wielkopłytowej, głównie ze względu na narastające koszty transportu ciężkiego.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Technologia_wielkop%C5%82ytowa

Re: Z bratnią pomocą Związku Radzieckiego budowaliśmy Polskę, co z tego zostało po 70 latach?

<53cf521d8b36daa7f2e12562ebc2f342@www.novabbs.com>

  copy mid

https://news.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=84491&group=soc.culture.polish#84491

Date: Fri, 26 Apr 2024 01:05:10 +0000
From: cyrylmet...@gmail.com (RussetBulba)
Newsgroups: soc.culture.polish
 by: RussetBulba - Fri, 26 Apr 2024 01:05 UTC

alojzy nieborak wrote:

> Coś tam jednak zbudowali.
> Nie bez powodu zachodek rzucił się aby wykupić co lepsze w PL.

Zbyt wiele tego nie bylo ale jak bardzo tanio, to zawsze kupic mozna. Nawet smieci.

Re: Z bratnią pomocą Związku Radzieckiego budowaliśmy Polskę, co z tego zostało po 70 latach?

<b8ce402c6ae82e848e26ab737f638626@www.novabbs.com>

  copy mid

https://news.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=84492&group=soc.culture.polish#84492

Date: Fri, 26 Apr 2024 01:13:01 +0000
From: cyrylmet...@gmail.com (RussetBulba)
Newsgroups: soc.culture.polish
 by: RussetBulba - Fri, 26 Apr 2024 01:13 UTC

Nadaja sie na swoja miare. A skoro to Ciebie boli, to pokaz co naprawde innowacyjnego stworzylismy. Bez wstydu. I porownajmy do panstw o podobnym potencjale ludnosciowym. Cos musi byc, bo nie wierze, zeby nie bylo. W wiec w technologii, nauce. Bo jest w literaturze.

A za oceanem jednak sobie poradzilem. Odszedlem na emeryture majac 71 lat a prosili abym zostal jeszcze przez lat kilka. Musieli cholernie tracic tracic.

Re: Z bratnią pomocą Związku Radzieckiego budowaliśmy Polskę, co z tego zostało po 70 latach?

<v0fg16$3gpks$1@dont-email.me>

  copy mid

https://news.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=84493&group=soc.culture.polish#84493

From: gaska.al...@gmail.com (alojzy nieborak)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 26 Apr 2024 08:02:18 +0200
 by: alojzy nieborak - Fri, 26 Apr 2024 06:02 UTC

W dniu 2024-04-26 o 03:05, RussetBulba pisze:

> Zbyt wiele tego nie bylo ale jak bardzo tanio, to zawsze kupic mozna.

Zupełne nówki 10-15 letnie pobudowane za gierkowy kredyt.

> Nawet smieci.

Albo nieruchomości w celu odsprzedania, albo ziemię jak na UA.
Tyko zasobów złóż u ruskich nie udało się kupić:) Soros taki był
napalony, niedobre ruskie pokazali mu faka.

Re: Z bratnią pomocą Związku Radzieckiego budowaliśmy Polskę, co z tego zostało po 70 latach?

<v0fpee$qcjn$2@paganini.bofh.team>

  copy mid

https://news.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=84497&group=soc.culture.polish#84497

From: nostrada...@gmail.com (Nostradamus)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 26 Apr 2024 10:42:54 +0200
 by: Nostradamus - Fri, 26 Apr 2024 08:42 UTC

W dniu 26.04.2024 o 03:13, RussetBulba pisze:
> [...]
>
> A za oceanem jednak sobie poradzilem. Odszedlem na emeryture majac 71
> lat a prosili abym zostal jeszcze przez lat kilka. Musieli cholernie

Co stworzyliśmy?
Kolega już odpisał.

[...]

<c57d6055adf7333216d6a21b912415f2@www.novabbs.com>

  copy mid

https://news.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=84500&group=soc.culture.polish#84500

From: cyrylmet...@gmail.com (RussetBulba)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 26 Apr 2024 10:46:11 +0000
 by: RussetBulba - Fri, 26 Apr 2024 10:46 UTC

Zloz jest pelno na swiecie jak i wszelkiego innego dobra. Najwazniejsze, aby miec komu sprzedac. A kupujacy musi miec pieniadze lub dobry kredyt. Czasy konkwistadorow minely setki lat temu. Kolonializm sie zawalil, kiedy tych zloz juz nikt nie chcial eksploatowac. Ten wysilek najlepiej zostawic swoim i sprzedawac im pomoc techniczna. Jak i dac miejscowemu chlopu w polu orac.

Re: Z bratnią pomocą Związku Radzieckiego budowaliśmy Polskę, co z tego zostało po 70 latach?

<e0ead99e3ae95188f27040ac750449f7@www.novabbs.com>

  copy mid

https://news.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=84501&group=soc.culture.polish#84501

Date: Fri, 26 Apr 2024 10:54:23 +0000
From: cyrylmet...@gmail.com (RussetBulba)
Newsgroups: soc.culture.polish
 by: RussetBulba - Fri, 26 Apr 2024 10:54 UTC

Dlaczego Polska sie lokuje na samym dnie innowacyjnosci w Europie? Stops zyciowa rosnie ale nie na innowacyjnosci zatem. Dlaczego ustepujemy w tym wzgledzie niemal wszystkim? I dlaczego, jak to wszystko mialo wartosc, to uleglo zamknieciu? To nie ma sensu. Chyba ze jak w tej piosence kabaretowej choru Hemera upic sie warto. W moim przekonaniu Polak bardzo latwo sie zniecheca i na wszystko ma magiczne myslenie jak moi rozmowcy tutaj na grupie.

Re: Z bratnią pomocą Związku Radzieckiego budowaliśmy Polskę, co z tego zostało po 70 latach?

<8e9c55ed2520b70baa1a2fa6f6a81b40@www.novabbs.com>

  copy mid

https://news.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=84502&group=soc.culture.polish#84502

From: cyrylmet...@gmail.com (RussetBulba)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 26 Apr 2024 11:01:06 +0000
 by: RussetBulba - Fri, 26 Apr 2024 11:01 UTC

Polski sektor IT jest trzecim pod względem konkurencyjności wśród 23 państw Europy Środkowej i Wschodniej, po Estonii i Litwie - czytamy w opublikowanym w kwietniu raporcie Emerging Europe.

Ano jestesmy na podium za dwoma imponujacymi potegami. A medal, to solidny braz.

Re: Z bratnią pomocą Związku Radzieckiego budowaliśmy Polskę, co z tego zostało po 70 latach?

<anfi+5g971ywr8f-o4q5@wp.eu>

  copy mid

https://news.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=84503&group=soc.culture.polish#84503

From: anf...@wp.eu (A. Filip)
Newsgroups: soc.culture.polish
Subject: Re: Z bratnią_pomocą_Związku
Date: Fri, 26 Apr 2024 13:11:38 +0200
sha1:i/M2eno0mOV6/xKfBLiw/19RE6Q=
 by: A. Filip - Fri, 26 Apr 2024 11:11 UTC

https://youtu.be/EcipyROBOeI

--
| Nie ufaj kobiecie, nie przeciążaj żołądka ponad jego możliwości,
| strzeż się swego języka i bierz ze wszystkiego tyle, ile ci jest
| potrzebne. (Przysłowie arabskie)

Re: Z bratnią pomocą Związku Radzieckiego budowaliśmy Polskę, co z tego zostało po 70 latach?

<anfi+ra2rs8ai3f-o4q5@wp.eu>

  copy mid

https://news.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=84504&group=soc.culture.polish#84504

From: anf...@wp.eu (A. Filip)
Newsgroups: soc.culture.polish
Date: Fri, 26 Apr 2024 13:14:38 +0200
sha1:IQbiN/Hoe8/Sho8eif78/HWuokQ=
 by: A. Filip - Fri, 26 Apr 2024 11:14 UTC

> [...]
> opublikowanym w kwietniu raporcie Emerging Europe. Ano jestesmy na
> podium za dwoma imponujacymi potegami. A medal, to solidny braz.

Kto i *jak* to policzył? Bez tego wal się z takimi twierdzeniami na
drzewo. Może mają sporawo racji a może ściemniają (bezczelnie).
Diabeł tkwi w "detalach".

--
A. Filip
| Osioł, udając się do Mekki, nie wróci stamtąd pielgrzymem.
| (Przysłowie arabskie)

Re: Z bratnią pomocą Związku Radzieckiego budowaliśmy Polskę, co z tego zostało po 70 latach?

<b302c9a2cfdbd3f9b6c7c524640af991@www.novabbs.com>

  copy mid

https://news.novabbs.com/interests/article-flat.php?id=84505&group=soc.culture.polish#84505

Date: Fri, 26 Apr 2024 11:58:14 +0000
From: cyrylmet...@gmail.com (RussetBulba)
Newsgroups: soc.culture.polish
References: <v0ao9v$6uhl$7@paganini.bofh.team> <538816b336da29460b180b14cf6c4a4e@www.novabbs.com> <f7dd93cef0920ce7231aab4e32aa4053@www.novabbs.com> <e12b94b09357c3757923dae1c022a438@www.novabbs.com> <v0eg6m$j4fu$2@paganini.bofh.team> <b8ce402c6ae82e848e26ab737f638626@www.novabbs.com> <v0fpee$qcjn$2@paganini.bofh.team> <e0ead99e3ae95188f27040ac750449f7@www.novabbs.com> <8e9c55ed2520b70baa1a2fa6f6a81b40@www.novabbs.com> <anfi+ra2rs8ai3f-o4q5@wp.eu>
 by: RussetBulba - Fri, 26 Apr 2024 11:58 UTC

Moze ktos to badal albo i nie. Ale na pewno to napisal i po tekscie mozna bez problemu dotrzec do zrodla. Lecz ponownie, gdzie te nasze innowacje, leading brands i podobne w swiecie? Kiedys zaslynelismy z polskiej szynki, ktora zrobila furore i wciaz ja pamietaja. No polskie ogorki jeszcze…

interests / soc.culture.polish / Z bratnią pomocą Związku Radzieckiego budowaliśmy Polskę, co z tego zostało po 70 latach?

Pages:12
server_pubkey.txt

rocksolid light 0.9.81
clearnet tor